Про методичну комісію
Методична проблема:»Динамічні умови розвитку пізнавальної самостійності і креативних компетентностей учнів через проблемно – пошукову роботу».
Проблемне питання кафедри:»Формування нової філософії освіти на основі сучасних концепцій організації навчально – виховного процесу».
Основні форми роботи кафедри
- заслуховування і обговорення доповідей з актуальних питань;
- огляд освітньої та педагогічної літератури;
- заслуховування звітів вчителів;
- обговорення освітніх публікацій;
- участь у проведенні декади;
- організація консультацій;
- вивчення, проведення контрольних зрізів успішності та якості знань учнів;
- участь в атестації вчителів кафедри;
- участь вчителів кафедри у вивченні , узагальненні та впровадженні передового педагогічного досвіду;
- прийняття рішень про моральне та матеріальне стимулювання педагогів.
Основний зміст роботи кафедри
- розроблення, розгляд робочої навчально – програмної документації, її аналіз, внесення коректив у навчальні програми;
- оновлення змісту навчання і виховання, забезпечення взаємозв»язку загальноосвітньої і професійної підготовки учнів, внесення відповідних коректив до робочих навчальних планів і програм, поурочних тематичних планів;
- вивчення і використання в навчальному процесі нових педагогічних технологій, передового досвіду навчання та виховання, аналіз результатів цієї роботи;
- аналіз стану і результатів навчально – виховного процесу, якості знань,умінь і навичок учнів,рівня їх вихованості і культури;
- аналіз результатів внутрішнього контролю, розроблення пропозицій та рекомендацій з поліпшення викладання окремих навчальних дисциплін;
- організація наставництва, надання допомоги молодим педагогічним працівникам у підготовці і проведенні уроків, позаурочних заходів;
- організація взаємовідвідування занять,відкритих уроків та їх обговорення;
- організація та проведення конкурсів, олімпіад, семінарів- практикумів, декад наук, поза навчальних виховних заходів;
- проведення педагогічних читань.
Завдання кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін
- Організувати роботу вчителів гуманітарного циклу відповідно до нормотворчої бази в організації навчально-виховного процесу: Конституції України; Закону «Про освіту» (зі змінами)Концепції «Нова українська школа»; Державного стандарту базової і повної середньої освіти 2013 року; Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді; Методичних рекомендацій МОН України, МОІППО щодо вивчення предметів гуманітарного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах у 2019-2020 навчальному році.
- Спланувати науково-методичну роботу кафедри вчителів гуманітарних дисциплін відповідно до проблемних тем кафедри та підпорядкувати науково-методичні теми кожного вчителя ключовим завданням, спрямованим на їх реалізацію.
- Спрямувати роботу на реалізацію особистісного потенціалу кожного вчителя, активізувати участь у педагогічних конкурсах, конкурсах методичних наробок «Педагогічний досвід освітян» тощо.
- Узагальнити методичні наробки вчителів у вигляді методичних рекомендацій, збірників тестових завдань, авторських конспектів, методичних посібників, статей, авторських програм; методичні здобутки кафедри послідовно висвітлювати на сайті школи та забезпечити їх друк.
- Продовжити пошуково-дослідницьку роботу учнів в рамках територіального відділення МАН, роботу з обдарованими учнями, підготовку учнів до участі в різноманітних конкурсах, предметних олімпіадах, турнірах, здійснити видання наукових і художніх збірок, творчих та науково-дослідних робіт учнів.
- Забезпечити реалізацію можливостей розвитку учня як вільної особистості, здатної за допомогою набутих ключових та галузевих компетентностей ефективно самореалізовуватися в сучасному багатоманітному глобалізованому світі та брати участь у житті демократичної, соціальної, правової держави і громадянського суспільства, учитися протягом усього життя.
- Упроваджувати методичні прийоми, спрямовані на формування активної громадянської позиції, мотивацію учнів на самонавчання й саморозвиток, розкриття здібностей обдарованих і талановитих учнів
- Удосконалювати використання тестових технологій у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу з метою ефективної підготовки до ЗНО.Розробити графік підготовки учнів до ЗНО.
- Забезпечити дотримання єдиного мовного режиму в роботі школиї, надавати допомогу вчителям у забезпеченні високого рівня викладання предметів негуманітарного циклу державною мовою.
- Упроваджувати ефективні форми позакласної роботи з метою виховання любові й поваги до державної мови, формування національної свідомості учнів, розвитку вміння застосовувати методи самовиховання.
- Удосконалювати зміст і структуру уроків, форм та методів навчання як запоруки створення комфортного освітнього середовища Нової української школи.
- Продовжити опанування педагогами в навчально-виховному процесі інноваційних педагогічних технологій з метою повноцінної соціалізації дітей; застосування інноваційних методик, спрямованих на становлення і розвиток особистості, розкриття їх здібностей та нахилів.
- Удосконалювати академічний рівень викладання через співпрацю з університетом.
- Підвищувати результативність роботи педагогічного колективу шляхом вдосконалення педагогічної майстерності вчителів .
У своїй діяльності визначаємо такі напрямки:
- спрямованість навчально-виховного процесу на наповнення діяльнісним змістом методичних підходів для розвитку умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з предметів гуманітарного циклу, на успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти;
- застосування системного підходу до використання дидактичних можливостей в кожній сфері діяльності вчителів гуманітарного циклу;
- реалізація в освітньому процесі інноваційних за своїм змістом та формою, технологій, програм предметів гуманітарного циклу, використання в навчальному процесі нових підручників;
- удосконалення змісту і форм роботи з обдарованими дітьми;
- підвищення ефективності позакласної роботи з предметів.
Головною метою упровадження методичної теми є: створення умов для успішної соціалізації учнів, формування громадянина з активною життєвою позицією, здатного (у час постійних змін) адаптуватися в суспільстві і реалізувати свої здібності, нахили, уподобання, бути національно свідомою, конкурентоспроможною, мобільною та успішною особистістю як запоруки їх успіху та реалізації в житті.