Про методичну комісію
«Дати дітям радість успіху у навчанні пробудити в їхніх серцях
почуття гордості, власної гідності»
В. Сухомлинський
ХХІ століття висуває нові орієнтири, нові вимоги до економіки, політики, особистості, намічає плани на майбутнє, суттєво підвищує роль освіти в нашому суспільстві, вимагає модернізації сучасної школи. Серед пріоритетів державної політики, зазначених у таких основних документах, як Закон України « Про загальну середню освіту», « Національна Доктрина розвитку освіти», зазначено розробку та здійснення освітніх інновацій, що якісно змінюють мету, зміст, структуру, форми, методи, засоби, технології навчання , виховання й управління «... нам треба підготувати людину до життя в інноваційному за типом розвитку суспільстві, що закономірно стверджується в сучасному світі. Для цього освіта і система виховання повинні переорієнтуватися на формування в дитини, молодої людини інноваційного типу мислення й готовності до інноваційного типу дій». Щоб це відбулося, потрібно упроваджувати в систему освіти новітні методики та технології навчання, матеріально - технічне та методичне забезпечення на рівні світових стандартів. Провідна місія у виконанні цих завдань належить учителеві, а полягає вона в поліпшенні якості навчання , виховання та розвитку учнів, підготовки їх до суспільно корисної праці, самостійного життя в принципово нових політичних та соціально - економічних умовах.
Тому проблемним питанням кафедри є «Діагностика і формування загальноосвітніх компетенцій учня.»
Питання організації навчально – виховного процесу обговорюються на засіданнях кафедри: це вивчення багатоваріативністі методик, уміння організувати навчання одночасно на різних рівнях складності, створення умов для якісної освіти, формування життєвих компетентностей учнів , сприяння розвитку соціально адаптованої особистості; оволодіння нових освітніх технологій, що ґрунтуються на застосуванні нових ідей і засобів інформатизації, масової комунікації; застосування проективної педагогіки, основаної на індивідуальному, груповому та колективному проектуванні життєвої перспективи, та особисто-зорієнтованого навчання, центром якого є індивідуальність.
Систематична активізація самоосвітньої роботи, використання інноваційних технологій сприяла фаховому та методичному зростанню професійної майстерності вчителів кафедри, що лежить в основі успішної реалізації проблемного питання школи.
Завдання кафедри
Вчителі кафедри природничих дисциплін Ужгородської загальноосвітньої школи-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів своїм обов’язком бачать виконання головного завдання сучасної системи освіти ― створення умов для якісної освіти, формування життєвих компетентностей учнів , сприяння розвитку соціально адаптованої особистості. Найголовнішими ознаками особистісно - орієнтованого навчання є багатоваріативність методик, уміння організувати навчання одночасно на різних рівнях складності, утвердження всіма засобами цінності й гідності дитячої особистості. Вчителі кафедри працюють над створенням та вдосконаленням методики викладання хімії, біології, географії з використанням новітніх інформаційних освітніх технологій.
Проблемним питанням кафедри є: «Діагностика і формування загальноосвітніх компетенцій учня».
Розв’язуючи проблему формування та розвитку ключових життєвих компетентностей учнів, вчителі кафедри прагнуть до того, щоб кожен урок сприяв становленню навчальних інтересів учнів, набуттю ними навичок самостійного поповнення знань, формуванню особистої соціально- орієнтованої позиції.
Основні завдання кафедри:
- використання гуманістичної педагогіки , в усій сукупності її теоретичних положень і практичних технологій;
- оволодіння нових освітніх технологій, що ґрунтуються на застосуванні нових ідей і засобів інформатизації, масової комунікації;
- застосування проективної педагогіки, основаної на індивідуальному, груповому та колективному проектуванні життєвої перспективи, та особисто-зорієнтованого навчання, центром якого є індивідуальність: творча, єдина, унікальна;
- створення та розвиток матеріально-технічної бази кабінетів хімії, біології та географії (наочні посібники, дидактичні матеріали, таблиці тощо...);
- адаптація та апробація інноваційних технологій навчання з метою індивідуалізації та диференціації навчального процесу;
- вдосконалення методики проведення навчальних занять, виховних заходів тижнів наук , факультативних курсів;
- впровадження комп`ютерних освітніх технологій в навчально-виховний процесс;
- організація науково-дослідницької роботи учнів у філіях МАН;
- корекція та створення навчальних програм в умовах оновлення шкільної хімічної освіти та переходу на профільне навчання;
- підготовка та випуск методичних посібників.